בר מצווה בכותל – לערוך בר מצווה בבית הכנסת הגדול בעולם

מזה שנים רבות, יותר ויותר ישראלים בוחרים לערוך אירועי בר מצווה לילדים שלהם, לא באולם או בבית הכנסת השכונתי, אלא בבית הכנסת אשר מוגדר הגדול בעולם, הכוונה לכותל המערבי כמובן. מקום זה אשר נחשב בעיניי ישראלים רבים כקדוש, זוכה לעדנה רבה בעשור שניים האחרונים, כאשר כמעט מדי יום נערכים בו אירועים שונים, ביניהם גם אירועי בר מצווה לילדים יהודים, לא רק מישראל אלא מכל העולם.

הרעיון של בר מצווה בכותל הוא פשוט, יוצרים קשר עם האחראים במקום, מבקשים לערוך את הטקס בכותל, עליה לתורה וכל מה שכרוך בכך, שוכרים אוטובוס עבור האורחים, מזמינים שירות קייטרינג מתאים, וכך עורכים אירוע מתחת לכיפת השמיים, מול הכותל. האירוע איננו נמשך זמן רב, ובסיומו פונים אל חלק אחר ברחבת הכותל על מנת ליהנות משירותי הקייטרינג אשר הוזמנו עבור הנוכחים באירוע.

לא פעם, נהוג גם לשלב במסגרת בר מצווה במקום, גם דברים נוספים, בין אם זו ארוחה במסעדה ירושלמית, טיול בעיר ועוד שלל דברים ייחודים שלא ניתן ליהנות מהם במקומות אחרים, בוודאי לא אם מחליטים לערוך את האירוע בבית כנסת רגיל או באולם פשוט.

הייחוד של בר מצווה בכותל הוא בכך, שמדובר על מקום מרשים, בעל משמעות סמלית, משמעות היסטורית, אי אפשר שלא לעמוד מול אבני הכותל ולא להתרגש, אי אפשר שלא ליהנות מהאווירה מסביב, מהקולות, הריחות והנופים המרהיבים.

מן הסתם, בשביל לארגן אירוע כזה, צריך להיות מאוד מסודרים ומאורגנים, צריך לעשות הכל בזמן, ולוודא שכל הדברים מסודרים הרבה לפני האירוע. כמובן, שצריך וחשוב מאוד לוודא שכל האורחים, בין אם מדובר בבני משפחה, חברים או אחרים, מודעים לקיומו של האירוע, יכולים ויש להם איך להגיע אליו. לא במקרה נהוג לארגן הסעות, בוודאי עבור חבריו לכיתה של הילד, כך יהיה אפשר לוודא שכולם יגיעו לכותל בשעה המיועדת ובשלום, וכמובן יחזרו מירושלים בצורה מסודרת.

לסיכום, בר מצווה בכותל זה אירוע מרשים, ייחודי, ובלתי נשכח, הן עבור הילד והן עבור ההורים.

שתפו ברשתות:

צרו איתנו קשר

מאמרים נוספים שאולי יעניינו אותך

למידע ופרטים נוספים

צרו איתנו קשר